lauantai 2. huhtikuuta 2016

Suihkulakkijääkarhut ja arvontamuistutus

Arvonta-aikaa on vielä sunnuntai-iltapäivään asti jäljellä. Käy kurkkaamassa täällä!

Kesällä tarttui Jätti Rätin trikoolaarista mukaan burgundin värinen siilitrikoo (siinä vaiheessa en vielä tiennyt, että kyse oli Noshin trikoosta). Kuvio ei niinkään miellyttänyt, mutta laatu tuntui niin hyvältä, että palanen lähti mukaan. Kotona sitten tiedustelin kahdelta nuoremmalta, kumpi tästä haluaisi itselleen vaatteen. Tyttö 8-v. sitten tokaisi, että: "Mä en mitään suihkulakkijääkarhuja halua paitaani!". Selitin, että ne ovat siilejä. Tosin kyllä mulla itselläkin hetken kesti ennenkuin tajusin, ettei kyse ollutkaan karhuista.. No, pikkuveli halusi kuitenkin siilipaidan.. Olin leikellyt kankaan jo syksyllä, mutta ompelu oli jäänyt vaiheeseen...


Samalla löytöretkellä silmiini osui pari muutakin valmiiksileikeltyä paitaa ja ompelin nekin loppuun samalta istumalta.


Tämä Tenavat-trikoo löytyi myös Jätti Rätistä.


Tämän Mjukatygerin(?) trikoon olen joskus vuosia sitten ostanut Marialta. Minun piti ommella siitä esikoiselle paita, mutta hän on ehtinyt jo tällä välin 10 vuoden ikään, joten siitä tuli paita pikkuveljelle. Kaikissa puseroissa olen käyttänyt Ottobren 6/13 Mr. Bear -kaavaa koossa 116cm. Hyvä kaava hoikalle lapselle.

Aurinkoista viikonloppua!
Ilona

2 kommenttia:

  1. Oi, Tenavat trikoota! Sattuiko sulla jäämään yhtään yli. Olisin kiinnostunut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä jäi, aika isokin palanen:) Laita vaikka mulle meiliä.

      Poista