maanantai 4. heinäkuuta 2011

Synttärilahja ja kysymys hyppytikistä

Lapset ovat huomenna menossa naapurin eskaritytön synttäreille ja ompelin hänelle lahjaksi bambi-setin.
Tämä on tehty jo vähän syksyä ajatellen velourista. Alla voi sitten pitää pitkähihaista talvella.

Bambin kaava olikin jo valmiina, kun Fanni on toivonut itselleen bambi-puseroa. Nappasin sitten hyllystä vaaleanpunaista velouria ja tilkkupussista ruskeaa velouria ja sattumalta huomasin sen olevan samaa sävyä kuin Miniskunkista aikoja sitten tilaamani sydänvelour. Siitä siis yhteensopivat legginsit.

Tunika
Kaava: oma (sama kuin mansikka-mekoissa)
Vaaleanpunainen velour: Jätti-Rätti
Resori: Myllymuksut

Legginsit
Kaava: oma
Sydänvelour: Miniskunk

Ja sitten vielä kysymys teille, joilla on Janomen peitetikkikone. Saatteko esim. joustofroteesta ja velourista tehtyjen puseroiden alakäänteen sivusaumojen kohdat ommeltua ilman että kone tekee hyppytikkiä??? Minulla tuo kone on koko ajan kyseisessä kohdassa tehnyt hyppytikkiä (kuva alla). Olen sitten vaan jälkeenpäin käsin paikkaillut kohdat, mutta nyt se on ruvennut ärsyttämään. Kiitollisena otetaan vinkkejä vastaan!


Terkuin,
Ilona

9 kommenttia:

  1. Voi miten suloinen! Tuollainen olisi ihana meidänkin prinsessalle :-)

    Ja taasen anonyymi Vekarus

    VastaaPoista
  2. Ihana setti! Mulla oli koneen kanssa myös jossain vaiheessa samanlaista ongelmaa, mutta muutin säätöjä jollain tavalla, en nyt tietenkään muista millä varmaksi:/ Olisinkohan laittanut paininjalan puristusta enemmän, en nyt mene vannomaan :) Toivottavasti saat tikin kuntoon!

    VastaaPoista
  3. Onhan sulla neulat oikeat, esim. HAx1SP Super Stretch? Mä sain niillä hyppytikit loppumaan.

    VastaaPoista
  4. Mulla oli ja on edelleen sama ongelma. Ompelin napakkaa collegea (R collection) ja sen kanssa ongelma ilmaantui. Yritin paininjalan puristusta säätämällä korjata sitä, muttei se auttanut. Neuloja en vielä vaihtanut. Kerro, jos keksit ratkaisun.

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana setti! Ja mun niiin superlemppari väriyhdistelmä! ♥

    VastaaPoista
  6. Super suloinen setti!
    Mä niin tahtoisin tuota sydänvelouria kans... Mistäänhän sitä ei enää löydy.

    Tuo väriyhdistelmä on munkin ihan lemppari!

    VastaaPoista
  7. onhan sulla 90 neulat?
    Mun kone meni sekasin justiin kun säädin paininjalan puristusta ja nyt en tiedä missä kohtaa se piti enää olla.. :(

    VastaaPoista
  8. Hei!

    Mulla eri kone, mutta paininjalan puristuksen säätö ei mulla vaikuta asiaan. Neulojen vaihdosta aloittaisin minäkin. Mulla hyppytikki korjaantui vain huollossa, hyppytikkiä tuli kyllä koko matkalle.

    kirjautumaton anselmi

    VastaaPoista
  9. Minulla on auttanut neulojen vaihto, ja se että hidastan vauhtia siinä kohtaa. Normaalistikaan en kauheaa vauhtia tuolla surauttele, mutta olen huomannut, että minulla tuo rauhallisemmin ompeleminen siitä kohtaa on myös auttanut. Ei ehdi "hyppäämään" siinä yli sauman vaan laskeutuu ja kulkee jalka nätimmin yli...Saattaa joskus olla kyllä kiinni ihan kuun ja tähtien asennoistakin... :)

    VastaaPoista